Pielęgnacja ciała wiosną. Domowe zabiegi pielęgnacyjne

Brak witamin prowadzi do wysuszenia skóry i podrażnień. Zrównoważona dieta przez cały rok wsparta wiosną w produkty zawierające witaminy, minerały, kwasy tłuszczowe i cynk, regularne picie wody, spacery na świeżym powietrzu, gimnastyka i masaż przyczyniają się do zdrowej i elastycznej skóry. Poza tym warto sięgnąć po sprawdzone domowe zabiegi pielęgnacyjne. Zapobiegają one typowym wiosennym problemom skóry i leczą je. Kąpiele nie powinny być ani zimne ani gorące, gdyż takie szkodzą skórze. Zabiegi trzeba wykonać na wcześniej oczyszczoną skórę.

Jak dbać wiosną o suchą i podrażnioną skórę?

Przepisy na zabiegi pielęgnacyjne dla skóry pleców, ramion, łokci, kolan i pięt

Plecy

Kąpiel z płatkami lub otrębami, stany zapalne i  wysuszenie skóry

2-3 łyżki otrębów owsianych lub płatków zalać 2 litrami bardzo ciepłej wody. Po ostudzeniu napar przecedzić i dodać do lekko ciepłej wody w wannie. Po kąpieli w jeszcze mokrą skórę wetrzeć oliwkę dla dzieci lub lub odżywczo-nawilżający krem.

Kąpiel w rumianku, dezynfekuje i poprawia elastyczność skóry

25 dag koszyczków rumianku zalać 3-4 litrami wrzącej wody, gotować pod przykryciem przez 5 minut. Po tym czasie zdjąć z gazu i zaparzać przez 30 minut. Przecedzić, a wywar wlać do lekko ciepłej wody w wannie. Kąpiel brać 2 razy w tygodniu, nie wcześniej niż 2 godziny po obiedzie i godzinę przed snem. Rumianek działa dezynfekującego i przeciwzapalne, poprawia elastyczność skóry, stymuluje tworzenie się nowych komórek, leczy krosty na skórze.

Ramiona. Sucha skóra i gęsia skórka

Sucha skóra i gęsia skórka na skórze ramion jest oznaką zwiększonej wrażliwości skóry na tym obszarze. Trzeba zrezygnować z zakładania bezpośrednio na skórę materiałów syntetycznych i wełnianych, ponieważ mają drażniące działanie. Po każdym prysznicu warto pocierać ją zwilżonym gorącą wodą ręcznikiem, aby pobudzić krążenie. Najszybciej osiągnie się oczekiwany efekt nawilżając i odżywiając codziennie skórę, stosując okłady, kompresy i maseczki. Profilaktycznie zabiegi wystarczy przeprowadzać raz na dwa tygodnie.

Maseczka, odżywia i nawilża suchą skórę ramion

Wymieszać łyżkę śmietany, świeże żółtko, łyżeczkę soku z marchwi, nanieść na oczyszczoną skórę na 20 minut. Spłukać ciepłą wodą, w wilgotną skórę wetrzeć olejek dla dzieci.

Okład z miodu, odżywia i nawilża suchą skórę ramion

Miód podgrzać w kąpieli wodnej do stanu półpłynnego (maksymalnie do temperatury ciała). Rozsmarować na gazie, gazę przyłożyć do wysuszonej skóry, przymocować
bandażem. Założyć ciepły sweter, położyć się pod kocem na 20 minut. Po tym czasie zdjąć okład, skórę wymyć ciepłą wodą i wytrzeć ręcznikiem mocno trąc, aż będzie czerwona.

Kolana i łokcie

Skóra na kolanach i łokciach jest prawie pozbawiona tkanki tłuszczowej i jest wrażliwa na tarcie. Przy braku witamin szybko staje się sucha. Aby uniknąć problemów ze skórą na kolanach i łokciach, należy ją regularnie czyścić, zmiękczać i odżywiać. Na wynik nie trzeba długo czekać.

Kompresy dla bardzo suchej i łuszczącej się skóry

Oliwę lub olej lniany lekko podgrzać w kąpieli wodnej. W wymytą skórę wetrzeć przed snem oliwę (zakreślać przy tym koła), miejsce owinąć bandażem i położyć się do łóżka. Bandaże zdjąć rano. Kompres nawilży i natłuści skórę.

Maseczka z cytryny, zmiękcza i rozjaśnia skórę

Wymieszać łyżeczkę soku z cytryny i łyżeczkę dowolnego oleju roślinnego, wetrzeć w skórę kolan i łokci. Po 15 minutach spłukać ciepłą wodą, łuszczącą się skórę trzeć gąbką. Wetrzeć krem lub balsam do ciała. Maseczkę stosować codziennie wieczorem po myciu, aż do skutku.

Pięty

Brak witamin i długie noszenie zamkniętego obuwia przyczyniają się również do wysuszenia skóry pięt. Potrzebuje regularnego nawilżania i natłuszczania.

Nacieranie oliwą

Wieczorem wetrzeć w wysuszoną skórę lekko podgrzaną w kąpieli wodnej oliwę, założyć grube skarpety i położyć się spać. Zabieg wystarczy wykonać raz w tygodniu, aby utrzymać skórę pięt w dobrej kondycji.

Nacieranie sokiem z cytryny

Po kąpieli wetrzeć w rozgrzaną skórę pięt kilka kropel soku z cytryny. Nasyci on skórę z witaminą C i nada jej zdrowy blask.

Maseczka z banana

Miąższ bardzo dojrzałego banana (z ciemną skórką) dokładnie rozgnieść i nałożyć grubą warstwą na popękaną skórę pięt. Pozostawić na 10-15 minut. Spłukać ciepłą wodą. Kilka zabiegów zmiękczy skórę i wyleczy pęknięcia.

Porady dotyczące dbania o ciało i urodę domowymi sposobami znajdują się na stronie Uroda.

Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *