Łagodzenie obrzęków stóp i łydek domowymi sposobami. Kąpiele i okłady

Obrzęk stóp i łydek


Ziola_do_kapieli_nogDomowe sposoby na opuchnięte łydki, stopy i kostki stóp: kąpiel stóp, kąpiel nóg, okłady na opuchnięte łydki, opuchnięte stopy…
W ciepłe dni często puchną stopy, kostki, łydki. Po wysiłku dodatkowo pojawia się ból nóg. Wieczorne kąpiele nóg i okłady połączone z odpoczynkiem przyniosą ukojenie. Po kąpieli, kiedy skóra wyschnie, wykonać kilka ćwiczeń (czytaj Opuchnięte nogi. Gimnastyka i masaż).
Kąpiel stóp z dodatkiem igieł jodły lub sosny, poprawia krążenie krwi
Łyżkę igieł zalać litrem gorącej wody. Po ostudzeniu przecedzić. Liście pokrzywy, kwiaty rumianku dodane do kąpieli złagodzą stany zapalne skóry.
Odprężająca kąpiel stóp
Do miski wlać tyle letniej lub lekko ciepłej wody, aby sięgała powyżej kostek i wsypać łyżkę soli. Może być sól kuchenna, lecz morska jest bogatsza w mikroelementy. Zanurzyć stopy na 15 minut. Można kilka razy podkurczać i rozprostowywać palce. Osuszyć je i wmasować chłodzący żel (np. z wyciągiem z kasztanowca lub arniki). Położyć się na plecach, a nogi oprzeć o ścianę lub położyć na poduszce.

Solna kąpiel nóg, łagodzi zmęczenie i obrzęk stóp, łydek
Wlać letnią wodę do wanny (na wysokość połowy łydki), rozpuścić 2 łyżki soli morskiej i chodzić w wodzie przez 10 minut. Można też unosić nogi jak czapla.

Ziołowa kąpiel nóg, łagodzi zmęczenie
2 łyżki suszonych liści mięty pieprzowej i 2 łyżki suszonych kwiatów rumianku wsypać do garnka, zalać 2 litrami wrzącej wody i podgrzewać na małym ogniu przez 15-20 minut. Dodać do wody w misce. Woda dla kąpieli zmęczonych nóg powinna być tylko letnia lub lekko ciepła.

Kąpiel schładzająca przy opuchniętych stopach
Do letniej wody w misce dodać 5-10 kropli olejku eukaliptusowego. Moczyć stopy przez 10 minut.

Relaksująca ziołowa kąpiel dla opuchniętych nóg i obolałych mięśni
Łyżeczkę jagód jałowca (zmniejsza ból), po 2 łyżki mięty, oregano, kwiatów i liści lawendy zalać w garnku 2 litrami wrzątku i zaparzać przez 10-15 minut. Przecedzić, napar wlać do wanny z letnią wodą. Moczyć nogi przez 20 minut. W wodzie można chodzić przez kilka minut.

Kompres ziołowy na opuchnięte nogi, na obolałe stopy
Pozostałe po zaparzaniu zioła nałożyć cienką warstwą na obolałe mięśnie, przymocować gazą lub bandażem. Leżeć z nogami na poduszce przez 20 minut.

Okład z liści brzozy przy opuchniętych stopach, opuchniętych łydkach
Do dłuższych skarpet nałożonych na nogi włożyć świeże liście brzozy. Chodzić tak przez 3 godziny.
Przy mocno opuchniętych stopach i opuchniętych łydkach wsypać do małej poszewki na poduszkę świeże liście brzozy i leżąc włożyć do niej obie stopy. Zmieniać liście co 3-4 godziny.

Ziołowy okład na opuchnięte stopy
Po 2 łyżki kwiatów dzikiego bzu czarnego i  kwiatów lipy zalać litrem wrzącej wody i gotować przez kwadrans. Po ostudzeniu przecedzić.  W wywarze zanurzyć czystą bawełnę (np. pieluchę), wycisnąć  i  owijać nią stopy. Położyć się (pod nogi włożyć ceratkę).

Okład na opuchnięte stopy
Okład z twarogu skutecznie zmniejsza opuchliznę, a tym samym ból mięśni, ścięgien i stawów. Pod stopy położyć folię lub ceratkę. Na skórę stóp (aż do kostek) rozłożyć warstwę zmielonego twarogu o temperaturze pokojowej (można dodać trochę śmietany lub mleka, aby nie rozpadał się). Nałożyć luźne bawełniane skarpetki, a na nie skarpetki z wełny. Okład z twarogu można zostawić nawet na całą noc. Twarogu nie przykłada się do skaleczonej skóry (ryzyko infekcji bakteryjnej), ani w przypadku alergii na białko mleka.

 

Artykuły powiązane:
Opuchnięte nogi. Gimnastyka i masaż.
Zapobieganie obrzękom stóp i nóg.

Dodaj do zakładek permalink.

Jedna odpowiedź na „Łagodzenie obrzęków stóp i łydek domowymi sposobami. Kąpiele i okłady

  1. Marta mówi:

    Cudowny wręcz przepis na okład! Dziękuję 🙂 Na prawdę polecam każdemu kto ma problemy ze zmęczony lub opuchniętymi nogami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *