Jak zwiększyć swoją aktywność w ciągu dnia?

Zwiększ aktywność wykonując codzienne czynności

Spacer_z_psem

Aby być aktywnym nie potrzebujesz do tego specjalnego stroju ani przyrządów. Możesz zacząć już teraz i wcale nie musisz solidnie się pocić! Długie siedzenie czy stanie powoduje silne obciążenie układu krążenia, jelit, nerek oraz układu kostno-szkieletowego, a dzień jest przez to jeszcze bardziej męczący.

Brak ruchu jest tak samo szkodliwy dla zdrowia jak palenie papierosów.

Dla osób prowadzących bierny tryb życia, nawet niewielkie zwiększenie aktywności fizycznej wiąże się z korzyściami dla zdrowia.

  • Bierz przykład z kota – rano przeciągnij się kilka razy zanim wstaniesz z łóżka. Następnie zrób kilka wymachów ramionami, przysiadów lub skłonów. Nie twierdź, że nie masz na to w ogóle czasu!
  • Jeśli to możliwe idź do pracy piechotą albo pojedź rowerem. Jeśli musisz jechać tramwajem czy autobusem, wysiądź jeden przystanek wcześniej i przejdź resztę drogi. Jeśli jeździsz własnym samochodem – zostaw go na parkingu choć trochę oddalonym od miejsca pracy. Każdy sposób jest dobry, aby zwiększyć swoją aktywność.
  • Zawsze korzystaj ze schodów zamiast z windy. Jeśli wspinaczka po schodach jest zbyt męcząca, jest to pierwszy sygnał ostrzegawczy i jeszcze jeden powód, aby zrezygnować z windy.

W pracy staraj się jak najwięcej ruszać.

  • Chodź podczas myślenia nad problemem lub w czasie dyskusji.
  • Przejdź się do kolegi pracującego w innym pokoju i przekaz informacje osobiście.
  • Skorzystaj z kserokopiarki czy drukarki znajdującej się w innym pomieszczeniu.
  • Ustaw kosz na odpady na drugim końcu pokoju, a nie pod biurkiem. Stań czasem na palcach, przeciągnij się.
  • Prowadź rozmowy telefoniczne stojąc – dodatkową zaletą będzie ich krótki czas trwania.
  • Co godzinę rób kilkuminutowe ćwiczenia rozciągające. Zmieniaj pozycje podczas pracy, dbaj o prawidłową postawę podczas pracy przy biurku i komputerze.
  • Jeśli to możliwe, zjedz posiłek w czasie przerwy na zewnątrz. Krótki spacer wspomaga dobre trawienie.

Po południu też można spędzić aktywnie czas.

  • Wracając z pracy autobusem wysiądź dwa przystanki wcześniej i wróć do domu piechotą. Wybierz się na zakupy do odległego sklepu, idź zdecydowanym krokiem.
  • Czas wolny po pracy możesz wykorzystać na ćwiczenia w klubie czy na siłowni, ćwiczenia w domu lub inną aktywność. Wybierz się na dłuższy spacer ze znajomymi lub psem nie tylko w weekendy.
  • Praca w ogrodzie – choćby koszenie trawy, grabienie liści lub odgarnianie śniegu łopatą to mały trening wzmacniający serce.
  • W domu wykorzystuj aktywnie czas – odkurz, zmyj podłogę, podlej kwiaty. Praca w domu nie zastąpi jednak zdrowych ćwiczeń gimnastycznych. Nie masz na nie czasu? Podczas oglądania telewizji możesz wstać z kanapy i wykonać od czasu do czasu kilka ćwiczeń. Wykorzystaj na to choćby przerwy na reklamy.
  • Pobaw się aktywnie z dziećmi – nie w układanie puzzli!
  • Po kolacji warto przejść się – pół godziny ruchu na świeżym powietrzu wystarczy aby dotlenić organizm.

Wykonując codzienne czynności można zwiększyć swoją aktywność w ciągu dnia. Nie trzeba długo planować, wystarczy spontanicznie wykorzystać nadarzającą się chwilę.

Artykuły powiązane:

Ruch to zdrowie! Zamiast leków więcej aktywności dla poprawy zdrowia.
Ruch to zdrowie! Bieganie.

Dodaj do zakładek permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *